ο κύριος Schott και ο κανιβαλισμός μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Χθες, ψάχνοντας τους ΚΑΔ μου (όπου ΚΑΔ βλέπε «κωδικοί αριθμοί δραστηριότητας») για την εφορία, βρήκα ανάμεσα σε καλλιέργειες και κειμενογράφους «κανιβαλισμό μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Εντυπωσιασμένη, το σημείωσα στο τεφτέρι μου σαν καλό geeek, μετά το γκούγκλαρα και βρήκα «διάλυση (κανιβαλισμός) αυτοκινήτου». Πάντα κρατάω σημειώσεις από τέτοια παράξενα -αν εσείς είστε εξοικειωμένοι με τον όρο πάω πάσο, εμένα μου φάνηκε παράξενο- γιατί μπορεί να φανούν αναπάντεχα χρήσιμα για κάτι που θα γράψω. Αυτό το «παράξενο» μου θύμισε ένα βιβλιαράκι που έχω και φυλάω ως κόρη οφθαλμού τόσο γιατί είναι δώρο όσο γιατί είναι τρομερά διασκεδαστικό και χρήσιμο. Τα Ανάλεκτα του Κυρίου Schott (εκδ. Κασταλία, μτφρ. Κ. Σχινά, πρωτότυπος τίτλος Schott’s Original Miscellany).

Μου το έδωσε το 2007 ο πατήρ μου γιατί επιμένει (ορθώς) πως οι μικροπληροφορίες χρειάζονται σε έναν συγγραφέα (σημείωση: μόλις είχα τελειώσει το πρώτο βιβλίο μου, μπατ στιλ). Λοιπόν, το βιβλίο αυτό αυτοπεριγράφεται ως «Μια εγκυκλοπαίδεια; Ένα λεξικό; Ένα αλμανάκ; Μια ανθολογία; Ένα θησαυροφυλάκιο; Μια συλλογή κοινοτοπιών; Ένα ποτ-πουρί; (…) Είναι ίσως δυνατό να ζήσει κανείς χωρίς τα Ανάλεκτα του κυρίου Schott: όμως ένα τέτοιο εγχείρημα φαίνεται παράδοξο και παράτολμο». Περιέχει διάφορα εκπληκτικά χρησιμοάχρηστα, από υπολογισμό μεγέθους σουτιέν και φιλοτελικό λεξικό μέχρι τα ονόματα των ταράνδων του Αγιοβασίλη, φιλοσοφικούς αφορισμούς, την αργκό του στρατού και λεξιδάνεια. Αγαπημένο μου παράδειγμα από τα λεξιδάνεια: «Δεν τρώω αβοκάντο με σάλτσα τσίλι, ή ντομάτα με σοκολάτα. Ταΐστε το κογιότ μ’αυτές τις αηδίες! » Δεν ξέρω αν κυκλοφορεί ακόμα αλλά όπου το πετύχετε πάρτε το.

This entry was posted in vain and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to ο κύριος Schott και ο κανιβαλισμός μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

  1. το έχω διαβάσει, το δανείστηκα από έναν φίλο και μάλιστα το έχω ακόμη σπίτι μου 😀 όντως είναι ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάσει κάποιος, αν και πιστεύω ότι το πρωτότυπο πρέπει να ήταν πολύ καλύτερο, αφού έπρεπε να αλλαχθούν αρκετά σημεία για να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα….

Σχολιάστε

